Close
Search
Searching...
No results
    تاریخچه نوشابه میرندا Mirinda


    میرندا (Mirinda) نام تجاری نوشابه است که در اصل در اسپانیا در سال 1959 ایجاد شد و توسط PepsiCo از سال 1970 در سطح جهانی توزیع شد. نام آن از ترجمه اسپرانتو یعنی (تحسین برانگیز یا شگفت انگیز) گرفته شده است.
    نوشابه میرندا در طعم های زیادی مانند پرتقال، سیب، توت فرنگی و غیره موجود است.
    طعم پرتغال میرندا بیشترین فروش را در سرتاسر جهان دارد.
    شرکت (PepsiCo) نام تجاری Mirinda را در سال 1970 به دست آورد.
    و آن را عمدتاً در خارج از ایالات متحده عرضه می کند.
    نوشیدنی میرندا در کشورهای مختلف با شرکت های مثل Coca-Cola Fanta) و (Dr Pepper Snapple Group's Crush رقابت می کند. مانند اکثر نوشابه ها، میرندا در فرمولاسیون های متعدد طعم، کربناته و شیرین کننده بسته به ذائقه بازارهای مختلف موجود است.
    نام ها
    نوشیدنی میرندا به عنوان یک نوشیدنی محبوب در سراسر جهان، با نام های بسیار دیگری نیز شناخته می شود: تامس (کره جنوبی)، سوکیتا (برزیل)، یدیگون (ترکیه)، اسلم (ایتالیا)، سیسی (هلند)، کاس (اسپانیا)، Frustyle (روسیه)، Horoyoipop (ژاپن)، 美年达 (چین) و سول درمکزیک.

    تاریخ

    نوشابه میرندا در اصل در اسپانیا تولید شد. در اواخر سال 2003 در ایالات متحده در بسته بندی دو زبانه در دسترس قرار گرفت. از سال 2005، طعم های میرندا تا حد زیادی تحت نام تجاری (Tropicana Twister Soda) در ایالات متحده به فروش می رسد.
    پپسی کو همچنین در اواخر سال 1996 سعی کرد میرندا را در برزیل بفروشد، اما این برند در سال 1998 پس از فروش ضعیف متوقف شد و برند محلی سوکیتا را در دست تولید نگه داشت.
    تبلیغات و رویدادهای اخیر
    کمپین های تبلیغاتی میرندا توسط آژانس های خلاق پپسی از جمله BBDO و J. Walter Thompson اداره می شود.
    در جهان عرب، میرندا از اواخر دهه 1970 در دسترس بوده و کشورهای خلیج فارس و مصر بزرگترین بازارهای آن هستند. میرندا همچنین در فرانسه در فروشگاه های عربی، رستوران های فست فود عربی و همچنین در برخی از هایپرمارکت های بزرگ فرانسوی مانند Carrefour، Auchan و Géant به فروش می رسد.
    میرندا در طول دهه 1990 برای مدت کوتاهی در استرالیا فروخته شد و در دهه های 2010 و 2020، نوشیدنی های میرندا در فروشگاه های بزرگ بیگ دبلیو موجود بود.